lördag 16 augusti 2008

Tack

Det var så otroligt roligt att hålla i workshop och jag är taggad inför att fortsätta att utveckla upplägget. Det funkade! Det var en fantastisk grupp deltagare och det verkade hända saker i dem under workshopen. Och jag fick applåder efteråt!

När jag gick skogsvägen tillbaka till tåget till Stockholm slog det mig att det här är den första workshopen som jag har hittat på själv, helt utifrån eget intresse, och att det är den första workshop jag håller i själv, utan partner. Det måste vara därför det kändes så mycket lättare. Jag brukar nog förhålla mig ganska mycket till den jag workshoppar med, känna press att prestera inför den. Nu kunde jag fokusera helt och hållet på deltagarna istället.

Enda missen var att inte ha en utvärdering med mig, det hade så klart varit ovärderligt att veta vad de verkligen tyckte. Skäms på mig, jag som jobbar med folkbildning. 

Workshopen handlar om att kunna känna (sexuella) gränser, att kunna förhålla sig till sina egna gränser utan att bekymra sig om var gränserna borde gå - i relation till sexuella partners, i förhållande till den grupp man tillhör, i den situation man är i precis för stunden. Det handlar om att känna gränserna och agera efter dem, och framförallt, att lära sig säga något annat än JA eller NEJ, att kunna beskriva vad det är man vill ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill gå din workshop.

Anonym sa...

åh va kul!