torsdag 2 oktober 2008

Jag lär mig

Mitt liv som student innebär att jag har två sociala lägen: att hela tiden prata om saker jag lärt mig eller att hela tiden klaga på min utbildning.

Eftersom jag är en präktig jävel till student pluggar jag aldrig hemma, men när jag väl gör det så är jag inte längre en präktig jävel. Idag har jag läst knappt 20 sidor om vetenskapliga metoder som jag redan känner till. När jag nådde den intressanta biten om propaganda - det finns så många skäl till att jag vill lära mig mer om det - kom jag på att det var på tok för länge sen jag tvättade mina kukar och mitt veganska harness. Sen var det inte mer plugg med det.

Jag hälsade på RFSU-kliniken och fick reda på att jag fortfarande är en person som aldrig har haft en könssjukdom. Jag kan berätta att det varken handlar om avhållsamhet eller om tur, utan om såna där saker som man borde sluta propagera för eftersom "de ändå inte används och därför inte hjälper". Att jag ändå kände mig manad att testa mig den här gången berodde på att en person faktiskt helt sonika lurade mig att ha oskyddat sex. Ja, jag har haft lite tur också. 

Jag bloggade om det utan att förklara vad det egentligen handlade om. Han är coach i personlig utveckling. Han är inte känd här och inte bland folk jag hängde med i USA, men han har haft ett stående inslag i ett tv-program där. Han är Tom Cruise i Magnolia. Det hela var overkligt på många nivåer. Jag önskar honom lycka och framgång, så att han blir roligare att outa när jag känner för det. Man lär sig något vid varje knull, och nu har ni förklaringen till att min vanligaste position med främlingar numera är den så kallade snopp-stirraren.

Inga kommentarer: