torsdag 28 augusti 2008

Det eviga identitetsbytet (och det interna bloggandet)

Min kära vän hoe-looking man har försett mig med smeknamnet Kryddan. "Från tantratant till krydda på bara ett par veckor. Jag är imponerad."

Jag försöker förgäves hitta ett smeknamn som ska beteckna något jag hellre vill vara än en krydda. Kryddor ska ju ge smak åt något som saknar smak.  Jag föredrar att blanda ihop mig med sånt som redan är ganska saftigt. Jag får helt enkelt bli ett öppnat mjölkpaket i en kyl, bara stå där och suga åt mig av skalade lökar, vitlöksdressingar och ruttnande vitkål. Eller, jag kanske inte behöver stå i just min kyl. Men iallafall. Hej framtiden, här kommer jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är du Kryddda på riktigt? 70-talskrydda? Swingerslike? Piffar du upp andras sexliv med dig själv?

Unknown sa...

Du måste ju berätta hela historien! Jordgubbsglid liksom.

Anonym sa...

anonym: enligt helena så är jag precis en sån.

helena: här hängs inte ut, jag har skrivit en opublicerad blogg om saken. om jag dör kan du gå in och trycka på publicera-knappen, okej?

Anonym sa...

HAhahaha, jag alskar dig. Men jag ar sur for att jag inte kanner till ditt livs alla detaljer nu nar jag ar i Pune.

Anonym sa...

Okej. Hur går det till när du hittar ett par att piffa? Snackar vi långa blickar och antydningar eller är det pang på? Vem tar initiaivet?
- Fock, det är inget på tv, kom över och piffa vårt sexliv. Och du, ta med rumpan och hushållspapper?
Eller är det liksom en förälskelse. Med presenter och telefonsamtal och fniss och hemliga samförstånd. Kan du prata med paret om vilken fantastisk person du träffat på annat håll och hur kär du är i denna/e utan att det påverkar piffningsstämmningen? Vad händer om paret säger: "Tack för den här tiden, men det är inget för oss", känner du dig utnyttjad då eller spelar det ingen roll för det finns andra par?

//