onsdag 27 augusti 2008

Mitt nya liv och slag över munnen

Det nya livet har börjat. Jag är student, jag har skrivit ett PM och hållt ett anförande, men sen tog den riktiga studenten över och började lata sig. Tack biblioteket för att det är så långa köer på böckerna jag behöver! Tack till den lärare som fortfarande inte lagt ut litteraturlista! Det är behagligt att ha något att skylla på.

Efter ett dagsverke fyllt av ingenting förutom behövlig ensamhet ska jag på dejt med ett par. Jag gillar par. Jag gillar iallafall par som vill dejta mig. Det är nog den mesta generaliseringen jag kan göra när det kommer till frågan "typ av person jag gillar". Jag gillar nästan alla konstellationer som handlar om tre. När tre vänner umgås blir det nästan alltid roligare än om man bara är två. När tre personer bor ihop, istället för två eller ännu fler, blir det en fin balans mellan städat hem och mindre möjlighet att skylla all stökighet på "den andra". När fler än tre träffas blir jag ofta förvirrad och vet inte vem jag ska lyssna på eller vem jag ska prata med.

Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar gillar också när det finns fler än två i ett par, men jag förstår inte varför de måste koppla ihop det med just "manlighet" och "kvinnlighet". Om jag inte har någon litteratur i morgon heller ska jag skriva lite mer om blogginlägget alla pratar om.

Inga kommentarer: