söndag 28 september 2008

Jag konstaterar

"Det är för och nackdelar med att delta i en teaterföreställning som har sin publik", konstaterade jag tydligen igår under paraden på Regnbågsfestivalen (Sydsvenskan. I tidningsversionen är jag och Lina med på bild också). 

Tagen ur sitt sammanhang är det en helt fantastiskt rolig mening. I sitt sammanhang, en jämförelse mellan Prideparaden och Regnbågsparaden, är det också en fantastiskt rolig mening. Men tja, jag förstår ju vad jag menar iallafall. Översättning: när man går i en parad finns det både för- och nackdelar med att känna det som att man är med i en teaterföreställning. Jag är inte så förtjust i att paradera, just på grund av att jag inte kan komma fram till om det är mest för- eller mest nackdelar med hur jag känner när människor applåderar mig utan att jag gjort något speciellt. Men traskandet genom Malmö tillsammans med sambo Lina var pur lycka och glädje, liksom hänget efteråt i Folkets park. 

Under resten av helgen brände jag av två workshop, tog emot en lap dance på fantastiskt roliga Kyss min plysch och festade nyktert utan öronproppar till tidiga morgonen. Det ska jag kanske inte göra om så snart igen, det gäller ju att anpassa sig till sällskapet. Och en sak är säkert: fylleragg kräver sin fylla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bilder fanns tydligen i den här bloggen (http://tianmi.info/blogge/posts/08/09/27/Regnbogsparad/) som "Söyjdsvänskan" länkade till.

Anonym sa...

fniss fniss. det var inte någon av de bilderna som var i sydsvenskan, men de här var också fina. tack.