torsdag 29 maj 2008

Haight-Ashbury



Jag har blåsor under hela fötterna och ett eget rum på Clayton Street, för den nätta summan 900 dollar per månad. Området heter Haight-Ashbury och är känt som flower power-människornas främsta tillhåll under The Summer of Love, 1967.

För samma summa hade jag kunnat få ett rum precis vid Mission Street, ett område som jag känner till bättre och därför tror roligare saker om, men kvinnan som hyrde ut ville inte att jag skulle ha vänner i lägenheten. Hellre roligt i ett tråkigt område än tråkigt i ett roligt, tänkte jag, och nån gång måste man ju bestämma sig.

Michael som jag hyr av är pratsam och tänker rösta på McCain, som han tror är den enda som kan avsluta Irak-kriget på ett någorlunda bra sätt. Alla andra i San Francisco ska rösta på Obama, så vitt jag förstått. Att vara ensam i stan har definitivt höjt min toleransnivå för munsvada, jag skulle till och med vilja sträcka mig så långt som till att påstå att jag uppskattar att lyssna på folks monologer. Ärligt, alltså.

I morgon:
  • Ringa Alicia om rundvandring på Babelands warehouse (hon sa: "I'll show you around, you can get whatever you want" - kan jag hoppas på att saker?)
  • Köpa matvaror till hemmet
  • Ringa Jeff som jag träffade på runkmaratonet och kanske hooka upp på en fika
  • Ta reda på mer om helgens Sextravaganza-fest i Oakland

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sommaren 1967. Då var jag i Amsterdam och slog runt. Ungefär likadant som i San Fransisco kan jag tänka mej. Det var där jag hörde Beatleslåten ”All you need is love” första gången och blev helt salig.
Men resan slutade lite snöpligt. Jag var ju så ung och naiv. Men det är inte du. Inte lika ung i alla fall och knappast naiv.

kram från Ingrid

Anonym sa...

för er som inte vet vad som hände min blygsamma mamma Ingrid: hon blev utvisad från Nederländerna efter att ha grovhånglat i en park. Det fick man visst inte göra. Naivt? Näe, det tycker jag ändå inte.

kram!

Victor sa...

åååh mission! jag älskar!! ät frukost på boogaloos, 22nd/valencia (http://www.boogaloossf.com). hälsa till den snygga servitrisen med tusen tatueringar från mig. please! puss.