måndag 26 maj 2008

What's up stranger?

Främling i matbutiken:
Hi there, I like the way you look! I'm Michael, what's your name?

Främling jag passerade på Mission Street:
You win the category for nicest socks ever!

Främling på krogen:
Um, I think you look like a very nice person, just wanted to give you the compliment.

Främling på The Masturbate-A-Thon:
Oh my god, you are HOT!

När jag kommer tillbaka till Sverige ska jag bete mig som en jobbig amerikan och ropa ut komplimanger åt höger och vänster vart jag än går. Jag har två månader på mig att träna upp förmågan. Klara, färdiga, KOMPLIMANG!

*Men okej, i ärlighetens namn, Michael i matbutiken var full och ganska obehaglig. Efter en stund ville han krama mig och hälsa välkommen till Amerikat. Jag sa nej tack och gick.

2 kommentarer:

disco 3-way sa...

jag blir så fnissig och glad av dina upptåg i landet av de fria, jag ser fram emot att du kommer hem och lär oss allt du kan!

Anonym sa...

en jag då! som blir så fnissig och glad över att få peppande bloggkommentarer! lyckan, lyckan! jag hoppas så att jag lär mig något att lära er.