lördag 31 maj 2008

Take it off!

Tricksie Treat höll i gratisworkshoppen om stripp, på Good Vibrations Polk Street, som framförallt var en regelrätt lektion i lap dancing. Jag fick lov att fotografera om ingen deltagare kom med på bild, bilderna ovan är på Tricksie.

Efter att ha varit försöksperson åt Tricksie och sedan fått testa på min partner Howard hade både han och jag lärt oss några nya grepp. 

De avgörande trixen jag lärde mig handlar alla om att utnyttja kroppstyngden mer. Jag lärde mig också att klättra på knän och att glida ner mot kroppen på den som sitter, byst mot byst eller rygg mot byst. Att landa snyggt hänger helt och håller på hur man placerar sina ben och knän.

Tricksie försökte leva upp till inbjudans löfte om att "alla kön" var välkomna till workshopen. Tyvärr gjorde hon det genom att återkommande visa hur "mansidentifierade" respektive "kvinnoidentifierade" personer skulle röra sig på olika sätt. 

Som kvinnoidentifierad och något pojk-utstyrslad kändes det inte helt givet att trippa fram med svajande höfter och smeka mina platta sport-bh-bröst, och inte heller självklart att hoppa in i mansgruppen. 

Utöver könsförvirringen var det en trevlig workshop och jag lovar att mejla denna feedback till Tricksie så att den kan bli ännu trevligare nästa gång.

Att planera för strip tease/lap dance:
  • välj persona (till exempel boyscout, steward, polis)
  • välj klädsel och tillbehör som passar personan (kakor, keps, batong etc)
  • välj musik som passar tillfället och humöret (buskis, sexig, våldsam etc)
  • se till att "offret" vet om att något spännande väntar
  • träna på att klä av dig kläderna i en specifik ordning
  • förutse vad som kan gå fel, till exempel utspillt vin, och bestäm hur du kan hantera problem, till exempel slicka upp vinet
  • bestäm hur du ska avsluta strip teasen/lap dancen, till exempel ta betalt och gå därifrån eller fuck your brains out

Inga kommentarer: