fredag 30 maj 2008

Samtidigt i Sverige

Svd om Mia Engbergs porrfilmsprojekt Dirty Diaries: Kvinnor tar nya grepp på porren.
Jag, med min sambo som filmare, skulle ha spelat in en del till Dirty Diaries innan jag åkte, men min motspelare hamnade i trubbel och kunde inte vara med (bless his heart). Jag hoppas på nya idéer och gott om skådisar i San Fran.

Mia Engberg är förstås inte ensam om sexpositiv action i det teoretiskt frigjorda Sverige, men hon har medierna på sig och hennes budskap är tydligt.
- Vanlig mainstreamporr är så himla fantasilös. Det är trist att sexualiteten, som är en så otroligt rik källa att ösa ut, kan göras så tråkig. När man kan göra så spännande filmer om nästan allting annat, varför kan man inte göra det om sex? Det vill vi undersöka, går det verkligen inte att göra mer spännande porr är så här?
Jag håller tummarna för sjukt heta filmer. Varken mainstreamfilmer eller filmer med epitetet feministisk porr har hittills gjort det för mig, med några undantag. Men som Mia säger: sluta klaga, börja göra!

Inga kommentarer: