måndag 26 maj 2008

Masturbate-A-Thon!

Jag satte på mig scoutskjortan och begav mig till The Center For Sex And Culture (CSC) för att volontära på deras Masturbate-A-Thon, ett runkmaraton för att samla ihop pengar till centrets verksamhet som består av workshops, bibliotek och arkiv och aktioner av olika slag, allt med sex i fokus.

Bland annat pratade jag sexpositiv feminism i Sverige vs USA med Nina Hartley, en för mig tidigare okänd sexarbetare. Min scout-outfit gick onekligen hem. Jag bad henne signera i min resedagbok, ett trick som visat sig väldigt användbart under min resa hittills. Se bara vad man kan finna:

25 May 08
Dear Diary,
I just met a very hot woman. Her name is Anna. Woof! Woof! Meoow! I am imagining her naked. Nice!

Min volontärsuppgift bestod dock inte i att flirta med gamla porrstjärnor. Större delen av dagen ägnade jag åt att samla in model releases från dem som ville bli filmade in action. Model release är ett avtal mellan filmare och den som blir filmad, modellen. Typen som användes idag avsäger modellen alla rättigheter till materialet och därmed alla möjligheter att någonsin protestera mot att det visas, oavsett sammanhang.

Å ena sidan är avtalet sjukt hårt för den som skriver på, å andra sidan blir ingen filmad som inte skrivit på. Det är åtminstone tydligt. (Det var något märkligare att häromdagen skriva på ett avtal inför ett besök hos massören: jag förstår att det är farligt för kroppen att få massage och att det är mitt fel om jag blir skadad, ungefär).

Emellanåt tog jag paus för att kolla läget i runkrummet. Jag säger WOW och inte så mycket mer. Å ena sidan är det svårt att beskriva, å andra sidan är det precis som det låter: ett rum fullt med folk som runkar på det sätt de finner mest tillfredsställande - samt en drös voyerister som fått betala minst det dubbla i inträde (och volontärer som inte betalat något alls). Mitt på dagen, inget alkohol, inga droger. En kvinna slog värdsrekord i längsta runk, sju timmar. Några män kan ha slagit det manliga världrekordet men jag stannade inte länge nog för att få veta.

Nu ser jag fram emot att hitta en annan bostad än Annie's och Beth's hus, som de framförallt hyr ut till tre andra och som jag lånar ett rum i fram till onsdag. Jag passade på att skrika ut att jag söker bostad och blev lovad en notis i CSCs nästa nyhetsbrev - 5000 läsare och förmodligen rätt många jag gärna skulle bo med. På andra plats ser jag fram emot att hitta en perfekt workshop och att få träffa personens vars rum (det känns som att) jag stjäl just nu.

Inga bilder från runk-maratonet, no pictures allowed.

4 kommentarer:

Lina sa...

w o n d e r f u l !

jag ser fram emot ett liknande arr (kulturprogram) när du kommer hem!

Anonym sa...

so do I!

sedlighetsroteln sa...

Men du bara MÅSTE skriva för min tidning när du kommer hem. Du får glass!

Anonym sa...

GLASS säger du? jo men då så! jag håller på att försöka få intervjuer med lite olika folk, vill ju fördjupa saker lite. men får du för dig att du vill publicera sånt jag redan skrivit, säg till!