söndag 1 juni 2008

Socialrealistisk porr

Emma, hennes vän Helena och jag startade gårdagen med att äta frukost Boogaloo som Victor hetsat om att jag borde besöka. 

Sen såg vi en utställning om nutida feministisk aktivism, The Way That We Rhyme, som var så jävla bra att jag måste gå tillbaka och se den igen, då helst inte en halvtimme före stängning.

På kvällen åkte vi till Oakland på "Safer SEXstravaganza", en stödfest för Dani Mother Fucking Drake som ska turnera i USA med sin sexradikala workshop. Kompisar uppträdde för varandra med pedagogiska socialrealistiska sexshower, till exempel numret om hur Dani försöker få lite runktid mellan aktivism, jobb och kollektivets städschema. 

Intressant att se en plats där queera och anarkafeminister verkade helt förenade, det har jag aldrig stött på i Stockholm. 

Sen var det "dans" och "sexparty" vilket betydde att alla satt på verandan och drack sprit och rökte cigaretter. Emma, Helena och jag åkte hem och sov.

Inga kommentarer: