lördag 12 juli 2008

Eld i fittan

I dag inföll dagen då mina idoga folkbildande insatser kring fittmassage genom visningar av Fire in the Valley äntligen gav lite återbäring. Jag blev erbjuden Vulva Massage av Nellie Wilson som utbildar sig i Sexological Bodywork.

Fittmassage går ut på att man masserar fittan och området kring fittan, precis som om det vore vilken annan del av kroppen som helst, vilket det ju på sätt och vis är. Får man bli kåt? frågar en del när jag berättar om massagen. Andra undrar "är det okej att inte få orgasm?" Frågorna visar verkligen hur mycket förväntningar och krav vi har kring beröring av våra kön. De flesta blir väl inte alls lika nervösa inför sina egna reaktioner under en ryggmassage? 

Det är precis det som är poängen med fittmassage (och kukmassage): att komma så långt bort som möjligt från alla förväntningar och spänningar som förknippas med könet, men ändå få tillgång till njutning. JA, blir man kåt så blir man kåt och JA, man får absolut bli stimulerad till orgasm om man hinner under angiven tid och om det är vad man önskar. Men NEJ, det är absolut inget tvång att bli kåt, det går mycket väl att uppleva beröring som något skönt även utan den specifikt kåta känslan.

Jag är förstås inget undantag från den nervösa skaran. Jag anlände blöt av kallsvett till Nellies lägenhet i Oakland. Hela vägen dit hade jag försökt förbereda mig mentalt på att kunna ta emot massagen utan att varken känna mig tvingad till vissa reaktioner eller känna mig dum om jag spontant skulle få för mig att reagera på ett visst sätt. Naken mitt emot Nellie kände jag mest av mina spända axlar, mina värkande höfter och mina stela lår. Hur fan ska jag kunna fokusera på min fitta? undrade jag. Nellie lugnade mig med att berätta att hon inte bara utbildar sig inom sexuell massage, utan att hon också är diplomerad massageterapeut och att poängen för henne är att kombinera kunskaperna för att involvera hela kroppen i massagen. 

Jag la mig på rygg på britsen och blundade. Sessionen började med axelmassage. Sedan strykande rörelser kring större delen av kroppen. Inte hårt, inte så där squickande fjäderlätt, utan bara lagom betryggande och avslappnande. Hon lyfte mina höfter, en sida i taget, och vaggade hela höftpartiet fram och tillbaka. Mina så ofta låsta höfter släppte sitt grepp och jag sjönk ner i britsen. Jag skrattade. När hennes händer väl strök över vulvan tänkte jag knappt på att det var en "annan sorts" del av min kropp. Hon lät ett av mina knän i taget vila mot sitt höftben medan hon ömsom vaggade min höft, ömsom strök rakt över blygdläpparna och ut mot låren. Hennes andra hand höll ett betryggande grepp om min nacke, över min byst eller på min mage. Det var den absolut bästa delen av massagen, eftersom jag så otroligt sällan lyckas slappna av i mina höftmuskler, inte ens klassisk massage brukar lyckas med det. Massagen fortsatte med flera av de strykningar jag sett i Fire in the Valley, med de tokroliga namnen Tour de France, Knocking on Heaven's Door och Three digit stroke.

Om bdsm understryker hur mycket av sexualiteten som sitter i hjärnan, så är fittmassage motsatsen, på ett bra sätt. Orgasmhetsigt vaniljsex kan innebära forcerade strykningar, penetrationer, slickningar - you name it. Vi vill så gärna göra det skönt för den andra, och beviset för att det är skönt är orgasm, och NU DÅ, ska inte lite hårdare klitt-vispande få dig att komma? Eller oj, vad kåt du verkar, du gillar säkert samma saker som jag, bäst jag tar i utav bara helvete! Jag fungerar iallafall så alldeles för ofta. Det jag gillar med fittmassagen är att den är helt befriad från sexuell prestation. Det finns inget skäl att forcera något. Den stickande känslan av något som är lite för hårt, men ändå så skönt, finns inte med. Det är väldigt ovant. Och nyttigt att lära sig genom upplevelsen, eftersom det uppenbarligen inte har funkat för mig att försöka tänka mig fram till att bli mindre prestationsinriktad. I dag hjälpte Nellie till att hitta exakt hur nära man kan vara min klitta innan jag börjar tycka att det är obehagligt. Och guess what - precis där var det ju riktigt jävla skönt! Så nu slipper jag be folk att inte peta på mig alls, istället kan jag berätta precis var gränsen går.

Fick jag orgasm? Nej, jag koncentrerade mig på att inte orgasmhetsa, och bad inte om exakt det som hade fått mig dit. Det var ju genom att inte göra det som jag upptäckte de nya sakerna. En av de mest avslappnade, o-kinkiga och skönaste sexuella grejerna jag gjort. Det enda minuset var kokosoljan. Säkert sjuukt nyttigt för fittan, men gud vad jag ogillar att lukta mat. Nu ser jag fram emot att lära mig mer. Jag kommer börja ragga träningsobjekt när jag kommer hem, intresseanmälningar mottages tacksamt. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tuppenja!

Anonym sa...

Okej kom över din braiga blogg och upptäcker till min glädje och förvåning at jag gett dig en pubismedaljong. Fan vad fint tänker jag och undrar varför jag inte minns något så bra. Men sen... jaha okej... mitt namn är inte unikt... Fan då. Jaja hejdå
Ina "vinina/vagina" Lindeberg-Lindvet

Anonym sa...

Rissen: yes! ska bli!

Ina: jag skulle ha skrivit hennes namn fonetiskt, så hade du blivit mindre förvirrad: AJNA, heter hon. men åh va kul att du hamnade här!

Lina sa...

jag vill vet allt. ALLT!