tisdag 8 juli 2008

Att göra och tänka på vecka 28

  • Jag lyxade med mig en videokamera hit, det skulle vara typiskt om jag inte fick något filmat bara för att min grundidé gick åt fanders. Den här veckan ska jag filma en av de aktiviteter jag gillar bäst: att lyssna på folk som shows themselves off och berättar historier om det. Show and tell, helt enkelt. Vad de ska visa förblir dock en hemlighet.

  • På lördag ska jag äntligen få utdelningen jag förtjänar efter alla gånger jag ordnat visning av Fire in The Valley i Bögdalen. Ett blivande proffs, numera student på Sexological Bodywork, ska ge mig mitt livs första vulva massage, eller som jag föredrar att översätta det, fittmassage!

  • Just som jag börjat hetsa upp mig över min hyresvärd Mike the Bikes kommentar om att mina studieböcker från Sverige kommer ta två månader på sig att komma fram, så landade de på trappan utanför. Jag har redan som princip att inte lyssna på någonting han säger, men nu ska jag även sluta att göra undantag från den principen. I veckan läser jag Medier och kommunikation - en introduktion, Kotlers marknadsföringsguide från A-Ö och Bild och retorik i media. Freakonomics fanns ju att låna här, så den har jag redan läst ut - jag ääär så duktig.

  • Måndag 14 juli bär det av till Chicago och The Desiree Alliance's Sex Worker's Right Conference. Förutom allt oväntat spännande som kommer hända så ska jag ta reda på hur sexarbetare förhåller sig till frågan "frivllighet" och inte "frivillighet". Många tycker ju att frivilliga sexarbetare ska ta mer ansvar för ofrivillga sexarbetares sitation än vad till exempel frivilliga icke-sexarbetare ska. Jag hungrar efter fler infallsvinklar på frågan och hoppas att jag finner svar. En parallell fråga som jag faktiskt inte kan låta bli att fundera över är huruvida frivilliga utövare av tvång och våld (typ BDSM) har större ansvar än andra över de som ofrivilligt utsätts för tvång och våld. Infallsvinklar mottages gärna!

  • Jag kommer bo med Patricia hos hennes playpartner som hon pratat om sen jag lärde känna henne. Jag är förväntansfull och nervös. Vi har några dagar vikta till turism, och förhoppningsvis hinner vi med (minst) ett besök till Leather Archives & Museum.

  • Finns det förresten något svenskare än att tala om vilken vecka vi befinner oss i?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello! Ted again! I wanted to ask you: do you have any plans to check out the gay men's scenes while you're in San Francisco? If so and you'd like company, let me know.

Anonym sa...

hello ted! sounds fab. ask theo for my e-mail address!

Anonym sa...

"Jag har redan som princip att inte lyssna på någonting han säger, men nu ska jag även sluta att göra undantag från den principen"

Hahaha, jag dör!