torsdag 24 juli 2008

Refresh - The Green Wedding

Jag jobbar med mitt livs idol Annie Sprinkle igen, med att sätta ihop hennes CV. Jag kan inte föreställa mig något roligare än att rota i min idols uppsatser, fanzines, kassetbandsinspelningar med tillhörande blädderböcker och privata fotografier. Den mest kreativa samling man kan tänka sig.

I går fick jag äran att stå på scen tillsammans med henne, Michael (som hyr rum i deras lägenhet och som jag umgåtts med flitigt de senaste månaderna) och Minax (som också bor med Michael). Jag bad ödmjukast en annan idol, Scarlot Harlot, att fota uppträdandet med min kamera. Bilderna kommer. Behöver jag säga att jag är i himlen?

Mitt i himmelsruset kom jag plötsligt på att jag fortfarande inte bloggat om The Green Wedding den 17 maj, en del i det sjuåriga projektet Love Art Lab. Annie och Beth Stephens gifte sig för fjärde gången, den här gången med jorden. Budskapet var att sluta behandla jorden som en moder - en sån som vi förväntar oss en massa av, utan att nödvändigtvis ge så mycket tillbaka, och istället börja betrakta jorden som en älskare - någon vi vill ge allt, hela tiden. Hela bröllopet gick i grönt: en grön scen i en dunge vid universitetet i Santa Cruz, gröna bröllopsgäster, grön tårta och så bröllopsparet i sina fantastiska gröna bröllopsdräkter. Ett tjugotal performanceartister framförde sina lyckönskningar till Annie, Beth och jorden. Alla böllopsgäster fick med sig en liten del av Santa Cruz-jorden hem i en påse. Det var mäktigt och vackert, trots att jag var på helspänn över uppgiften att städa scenen mellan uppträdandena.

Se bilderna från bröllopet!

1 kommentar:

Anonym sa...

"trots att jag var på helspänn över uppgiften att städa scenen mellan uppträdandena."

hahaha, god i love you!