lördag 12 juli 2008

Squicked by fjädrar och våldtäkt

Jag var på kortfilmsvisning som arrangerades av Cinekink, NY, "A really alternative film festival". För ungefär två år sen var jag på Berlins porrfilmsfestival och smög ut från en visning eftersom filmen innehöll element som kittling med fjädrar och matning med chokladdoppade jordgubbar. Inte för att jag kunde ordet då - men jävlar vad jag blev squicked. Jag kan inte titta på sånt, det kittlar och irriterar i hela kroppen, jag står bara inte uuuut. 

Ikväll blundade jag mig igenom hela första filmen av samma anledning, men stannade förväntansfullt kvar för de andra filmerna. Med undantag för nästan hårdporriga Madison Youngs Writers and Rockstars och den roliga Pac Mouse, var större delen av filmerna orgier i genren Walt Disney goes familjeporr. Softat ljus, fjädrar, slow motion och vedervärdig hissmusik. Squicket var gång på gång nära, men jag härdade ut.

Wash Me Clean utmärkte sig först genom ett bildspråk och miljö helt och hållet i linje med vilken lagom påkostad Hallmarkproduktion som helst. Jag vred mig i stolen i väntan på genans. Men en bit in i filmen vände handlingen. Frun hittar sin makes porrsamling, blir lite upprörd, börjar läsa, ändrar inställning, tar ut sin man på spännande äventyr med andra män, bjuder in grannparet till swingersdejt och... ursäkta bloopern, men filmen slutar helt abrupt med att mannen blir svartsjuk, kallar sin fru för hora och våltar henne på hallgolvet. Helt jävla sinnessjukt. Jag googlade efter nån kommentar från regissören men kanske måste mejla för att få svar, för jag kan inte tänka mig en svårare uppgift än att på egen hand klura ut det sexpositiva budskapet i handlingen. 

Chockad av kvällens udda blandning av fjädrar och våldtäkt åkte jag hem istället för att stanna kvar på bdsm-filmerna. Jag måste verkligen läsa på om definitionen av ordet kink

Inga kommentarer: