torsdag 31 juli 2008

Yawn, another nude shooting

Med svullen hals och balansen ur funktion sitter jag på ett café på Haight street och försöker fånga upp allt det viktiga jag behöver fixa med. Mitt hem saknar internetuppkoppling och kommer så göra ända tills jag åker hem. Jag har inte riktigt landat från chocken än, det känns så överväldigande besvärligt att jag misstänker (och hoppas) att det är febern, inte mitt riktiga jag, som överreagerar.

Av New York såg jag mest föremålet för semesterromansen, dess lägenhet och sjukt många katter. Men jag hann också med en tvättäkta queer hemmafest, min första under den här resan. Den påtagliga frånvaron av queer-kidderier under den här resan förbryllar mig något otroligt, och nån gång ska jag reda ut hur det kommit sig. Kanske. Under mina ensamma turiststunder tog jag förstås en tur till Times Square, max tjugo minuter, och promenerade sedan runt i East Village och handlade gulligheter för 100 dollar på Bluestockings. Vistelsen avslutades med att R och jag modellade för en plåtning på ett tak med Brooklyn Bridge (eller var det Manhattan Bridge? Eller Williamsburg Bridge?) i bakgrunden. Oh nej, inga pengar inblandade, tyvärr. Bara vi som nakna på obekvämt underlag försökte hångla så estetiskt som möljligt. Det ska bli spännande att se om vi lyckades, jag hyser inte så stora förhoppningar. Det lustigaste med plåtningen måste ändå ha varit reaktionerna från folk som råkade hamna på samma tak som oss. Genans? Nyfikenhet? Upprördhet? Nej, sannerligen inte. Inga reaktioner alls, bara uttråkade blickar och avmätta konstateranden: "Oh, a nude shooting". Så mycket för att flasha sig i en äkta storstad.

Efter plåtningen ägnade jag ännu en natt åt att inte sova, och sen flög jag till San Francisco - och nu gör min kropp uppror mot sömnbristen. Blä.

3 kommentarer:

Anonym sa...

och då tycker man ju att det är självklart att du lägger upp några bilder såklart

Anonym sa...

klart! men jag har inte ens sett dem själv än.

Anonym sa...

Williamsburg bridge... ; )