måndag 21 juli 2008

Support Your Local Sex Worker

Konferensveckan har varit en mental berg- och dalbana från start till slut. Upp, ned, upp, ned ned ned ned KRASCH och sen upp igen. Jag har en hel bok med anteckningar och har antagligen lärt mig mer under de här dagarna än de senaste åren av mitt liv.

Jag köpte några nummer av Spread Magazine och hittade följande citat som fångar upp några av de svar jag fått under konferensen. Från en intervju med pro-choice-aktivisten Joyce Arthur:
"It just shows how diverse the whole thing is. Some women actually do choose, and it might be because they are middle-class or whatever, and others are in a much more dysfunctional situation.

As soon as you start talking about women's right, it allows you to bring in the more complex, difficult issues, like being coerced into an abortion or sex trafficking. Preventing a woman from working in the sex industry if she wants to, and preventing a woman from being forced into the sex industry if she doesn't want to, become the same issue: Self-determination. You don't want to violate it one way or the other. The same is true with abortion."

Att stödja sexarbetares rättigheter handlar om att stödja rättigheten att inte arbeta i sexindustrin, lika väl som rätten att göra det. Dags att vila, smälta, åka tillbaka till San Francisco och sen formulera mina egna ord istället för att sno andras.

Inga kommentarer: