lördag 14 juni 2008

Allt jag vet är att jag runkar till Tom of Finland

I kväll har jag kollat in gruppen Screwup. Jag hade gjort dålig research och väntade mig slentrianmässigt att hamna i publikraden på ett uppträdande, men fann mig plötsligt i en cirkel av klaffstolar som aktiv deltagare i samtalet BDSM for Trans and Queers

Många ämnen var helt utanför min begreppsvärld. Det kunde till exempel dyka upp frågor som "vad ser ni andra som för- och nackdelar när det kommer till mentorskap?". Alla inlägg jag inte gjorde skulle ha låtit "en vaddå, sa du?" eller "det där begreppet känner jag inte alls till". Precis så lät också de inlägg jag faktiskt gjorde. Plus lite överflödigt platstagande med min obefintliga kunskap om scenen i Sverige. 

Något erfarenhetsutbyte var det alltså inte tal om för min del, men det var intressant nog att lyssna. Jag har uppenbarligen en hel del att läsa på om old school läderpraktik, "familjer", "mentorer" och andra spännande saker som ingår i historien som "vi" speglar oss i.

1 kommentar:

Anonym sa...

spännande!