söndag 29 juni 2008

Strejk från paradhelgen

En upptäckt som inte direkt slog mig med häpnad är att jag tycker det är ganska tråkigt att paradera även i San Francisco. Särskilt tråkigt blir det när rökmolnen från bränderna i Santa Cruz hjälper foggen att göra vädret helvetiskt kallt. Men det ger fina bilder! Och hänget i Dolores park innan TransMarch var avslappnat och gratis.

I morgon volontärar jag på prideparaden med att samla pengar till The Center for Sex and Culture. Höjdpunkten för mig kommer bli de fem minuter Margaret Cho står på scenen.

Jag hade tänkt mig tre dagars paraderande, men orkade inte med DykeMarch i dag och utmanar just nu mig själv i bangning från den stora festen Pink Saturday. Ska lusten eller tvånget segra? Jag vet redan svaret. Aaaah vad skönt det är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett falsettljud tvingade sig ut mellan mina läppar när jag läste om Margaret Chow. Fy fan för dig.