lördag 7 juni 2008

Seduce and Destroy

Ja, det är en god idé att volontärarbeta. Utan förpliktelser hade jag nog hittat på en god ursäkt att slippa gå ensam på playparty for youth i går kväll.

Innan festen käkade jag middag med några nya bekanta och bad dem alla ge mig varsitt råd om hur jag ska göra om jag skulle känna mig sjukt stiff på festen. 

Le och se folk i ögonen. Gå fram och säg hej till den person du tycker verkar mest läskig. Se dig själv som voyerist och gå bara runt och titta. Kontakta någon av de som jobbar och be dem visa dig runt. Utgå från att du inte kommer vara med i en scen.

Bra tips, tack för dem. Jag hade en bra kväll och träffade schyssta människor. CF Citadel är samma ställe som Emma och jag var på dagen innan, en fräscht inredd lokal med heltäckningsmattor, soffhörna, kaffe, vatten, ost- och fruktbuffé. Ingen alkohol.

I dag vaknade jag till den här resans första riktiga disneyland-upplevelse* (de två första veckorna med min idol Annie Sprinkle inkluderade). 

Okej, inga detaljer, men kanske nånting i den här stilen. Note to self: det finns skäl till att jag inte dejtar machomän.

*Emma beskriver känslan av att vara i USA som upprepade disneyland-upplevelser, typ "oh my god, de pratar engelska som på film" och "oh my god, de säger verkligen awesome! hela tiden!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

o, fattar disneylandupplevelsen, jag ringde till en telefonsvarare i NY en gång, och det var som att ringa till en film (en slags NY-neurotisk kulturell). allt jag tror mig veta om US kommer från film, så jag tänker att landet kommer aldrig kunna existera utanför sina filmreferenser. fast det blir ju lite bättre med din blogg tex, me like :)

Anonym sa...

MOHAHAHAHAAHA! Det där var den bästa heteromansparodin ever. Anna, jag älskar dig.

(Behöver du lite motvikt eller lite gråthjälp tycker jag du ska sjunga ljusa fuka stämmor till det här: http://www.myspace.com/girlbandsb)

Anonym sa...

(Hope you don't mind a comment in English.)

Hi Anna! I was one of the folks at dinner on Friday. Good to meet you!

I'm reading your blog (translated into English online) and it's consistently interesting.

I'm sure I'll see you around more while you're here, if you're going to more queer events.

--Ted

Anonym sa...

erika: jag värmdes upp så fint min första vecka, med alla konstnärer och allas fasta blickar och leenden och överväldigande "IT'S SO NICE TO MEET YOU!!!" att ingenting därefter verkar överdrivet. bortsett från machomannen.

emma: åh, den låten är verkligen fin. jag älskar dig också! jag älskar att du försöker hjälpa mig med gråten. haha.

ted: of course! thank you. i'm glad you're reading and that you find it interesting.

could you show me sometime how to translate a web site?