onsdag 25 juni 2008

Wax Play och inbjudande nakenhet

Min vän Patricia följde med som dejt till Hot Wax-workshopen på SF Citadel. Stearin i sig känns inte särskilt spännande, men jag är här för att testa allt. Lärarna, samma som både spankingklassen och 100 Ways to Play, gick igenom olika typer av stearinljus, olika typer av smältredskap, olika sätt att ta bort stearinet från kroppen som rakblad, piska, tvål etcetera.

Workshopparna med EduKink är helt och hållet kliniska (till skillnad från t ex Minaxs Medical Play Workshop). Fokuset ligger på teknik och material och det kan lätt bli tröttsamt att lyssna på timslånga föreläsningar om vilka stearinsorter som testats av vilken forskare och så vidare. Inte så mycket om psykologin i en bdsm-scen, alltså. 

Efter föreläsningen var det tid att prova. Jag och Patricia hade redan utsett varandra till partners men noterade att en söt dreadlocks-kille verkade vara där ensam. Jag bjöd in honom att leka* och han tackade ja medan han mumlade "I wonder what my girlfriend is going to say about this". Om vaddå? tänkte jag, vi ska ju bara hälla lite stearin på varandra. Senare, när vi utsett vår plats för kladdandet och hans hand plötsligt och oväntat befann sig en centimeter in i min fitta fick jag bättre grepp om betydelsen av hans mumlande. "Hey, thats not ok" sa jag och möttes av ett generat fnissande.

Jag känner mig manad att inflika att SF Citadel är den präktigaste, tryggaste platsen någonsin att bli sexuellt ofredad på. Reglerna kring säkrare sex, samtycke, att ha förhandlat om innehållet i en scen innan den startar och säkerhetsord är extremt starka. Vi hade lätt kunnat få dreadlockskillen utkickad på stört bara genom att påpeka fitt-petandet för någon, men jag kände att jag hade kontroll på läget, var inte alls rädd eller förudmjukad, bara en aning förundrad. Det var rätt uppenbart att han inte alls förstod vilken plats han hamnat på.

Patricia och jag tackade nej till några återkommande handinviter och kände oss manade att inte testa så noga hur varm stearinet som landade på honom egentligen var, vilket möjligen var den mest spännande stunden under hela kvällen. 

Jag är dock väldigt nyfiken på den ensamma ynglingens upplevelse av kvällen. Han hade uppenbarligen aldrig varit i en liknande miljö förut och måste ha utgått ifrån att nakenhet betyder rör mig precis var du vill, precis hur du vill - utan att fråga! Jag fick tillfälle att be honom kolla upp ordet "concent" men sen var det dags att åka hem eftersom Patricia planerat att ge mig en förintroduktion i needle play inför workshopen på onsdag

*"leka" är en fruktansvärd översättning av ordet play men dock det ord som används för samma sak i Sverige. Snälla, ge mig förslag på ett annat ord! Spela? 

Inga kommentarer: