måndag 9 juni 2008

Trans as Fuck #2

Storm "Fisty" Florez med numret "My First Year on T(estosterone)" fick mina tårar att rinna under Trans as Fuck-föreställningen igår. Storm läste en dikt och framförde två låtar på gitarr medan en sjuksköterskeutrustad pro domme stod bakom honom och stack nålar i hans rygg.

"One of the scariest things about starting on testosterone was knowing that my singing voice, wich I was actually very happy with, would inevitably change", skriver Storm i programbladet.

Jag minns inte ens vad Storm sjöng om och jag är inte säker på att jag lyssnade på orden. Gitarrspelet, nålarna och skiftningen i rösten varje gång en ny nål landade i ryggen tog all min uppmärksamhet. Om förändring, psykisk smärta, fysisk smärta, önskad smärta, oönskad smärta. Storm lyckades nå fram till mig med alla känslorna samtidigt. Hade jag inte identifierat mig som en kall jävel hade jag inte varit det minsta förvånad över att det fick mig att gråta.

När Storm vände ryggen mot publiken hade han nålar i två parallella rader på vardera sida av ryggraden, prydligt ihopbundna med ett rött sidenband, som en korsett.

"Annat bra från showen", var jag på väg att skriva, men faktum är att alla andra nummer var bra. Till exempel Annie Dangers film "NAPAA Conference 2008 Hightligts: Keynote Address". Komiskt och snyggt om läkarkårens hysteriska behov av att "upptäcka" kriterierna för kategorin "äkta transexuell".

Seeley Quest pratade vardagligt om sin kropp och kroppens utveckling, ungefär som om han suttit och fikat med en kompis, innan han bjöd upp publiken att gosa med hans armhålor och sen ha en liten skön och humoristisk sexakt på scenen.

Luis Gutierrez-Mock and Amy Andre knullade på scenen medan högtalarna spelade upp en intervju de gjort med varandra om att knulla med varandra. Effektfullt, kärleksfullt, sexigt.

Ron Daniellas läste om att stanna upp, hitta sig själv, inte använda sex som flykt och inspirerade mig till att ta kommande helgs workshop "Sex & Spirit" på största allvar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära du, hädanefter kommer jag läsa alla dina bloggar med känslan av att jag var i SF FEL vecka.

Det är så bra att du får gott. Puss

Anonym sa...

God morron min kära,

Flaggorna i city rosslar mot molnen som gör sitt bästa för att fly. Innanför ett grått fönster stressar en tjock liten tant med kommuniaktiva bestyr inför en workshop i Helsingborg imorgon. Strax dags att cykla till Söder på skolavslutning. Den blomstertid nu kommer, tindrarnde björkar och fallfärdiga familjer i kyrkan. Barnen är nervösa men snart sjunger de allt från majas alfabetssånger, Himlen är oskyldigt blå till Schools out.

Intet öga kommer att vara torrt och det kommer att se ut precis som det gjorde i söndags. Då gick i bakgrunden reprisen av svt nationaldagsfirande på Skansen. Kungen, drottningen och alla knätofsarna i högsta hugg. Något så smetigt kunde sannerligen varit betald reklam för vilket fosterländskt parti som helst.

Vilken lisa är det då inte att få sådana rafflande repotage från andra världar fyllda av sex, scener och uppiggande små stick i ryggen? Och av dig vackraste Anna!
Det sägs att vi i varje situation fattar de beslut och gör det vi faktiskt tror är absolut bäst för oss...
Var är MITT sexliv??? Send me more hope Anna!

Anonym sa...

Rissen:
så klart du var! kom tillbaka!

Mother Mary:
wow. inte ett öga torrt här heller. sverige fosterland, skolavslutning och utarbetade mödrar. får du tid över tycker jag att du ska skriva en blogg om ditt sexliv, så kommer det verkar lite mer än det är, promise. tills dess ska jag se till att få lite mer action, bara för din skull!