söndag 15 juni 2008

Sex and Spirit dag ett

I dag har jag bara upplevt. Inte den starkaste upplevelsen jag haft, men väldigt läglig. Till skillnad från precis allt annat som händer: en plats att bara vara, där jag väljer när jag pratar eller inte pratar, där jag får ta emot beröring och ge beröring utan löften eller förväntningar. Jag är inte på väg till någon annan workshop och jag är inte snygg, sexig, smart eller rolig. 

Varför koppla ihop sex och spiritualitet? För att bara om jag landar i mig själv kan jag utgå från mig själv när jag fattar beslut om vad jag vill. Jag skulle gärna hitta ett bättre ord än spiritualitet för att beskriva detta, men just nu har jag inget.

Den starkaste känslan efteråt är att jag längtar efter mina vänner och cuddle. Och att jag trots en hel dags orgasmlösa juckövningar (det röda chakrat, vettni) verkligen inte orkar gå på queert play party. Typiskt. I brist på cuddle skulle jag nog må bra av att supa till lite.

Inga kommentarer: