onsdag 4 juni 2008

Olästa boktips

I går var vi på bokuppläsning på SF Public Library. 

En dagbok om, japp, hennes miserabla, ensamma, lesbiska graviditet. Blir jag nån gång en gravid lesbian kommer jag garanterat läsa den. Blir jag till på köpet judinna kommer jag läsa den ännu mer. Faktum är att jag redan köpt den, så jag kommer förmodligen läsa den oavsett.

Christy C. Roads - Indestructible
Det var roligt att höra Christy C. Roads byta dialekt efter person när hon läste, men sen stod jag där med boken i ena handen och sju dollar i den andra och kom på att jag nog inte orkar läsa om poppers och kokain. Ganska pinsamt med tanke på att jag köpte graviditetsboken men jag skyller på att den faktiskt är en present. FAKTISKT.

Amistead Maupin - Michael Tolliver Lives
Armistead Maupin läste ett kapitlet som hans förläggare ville stryka ur boken. De som läst honom förr berättade chockat efteråt att det var det porrigaste de någonsin hört från honom. Om ett medeålders bögpar som tragglar sig igenom sin första trekant. Charmigt, hett och jävligt roligt. 

???
Den fjärde som uppträdde var en spoken word-artist som inte sålde en bok och vars namn jag inte minns. Event-sidan har inte kvar hans namn. Jag får minst ett utbrott om dagen över hur usla USA/San Francisco är på webbdesign och användarvänlighet. Jag lovar att försöka att inte tjata om det i bloggen, låt detta vara sista gången: AAAAAAAGGGGHHH!!!

Om jag hinner på torsdag ska jag kolla in en handbok om öppna relationer, ett ämne jag absolut inte vill lära mig någonting om från en bok - trots att det kvalar in som näst vanligaste samtalsämne bland mig och mina vänner (ja, eller om ni så vill, partners). Om jag går är det för att undersöka va fan den här motviljan handlar om egentligen. Fast det vet jag ju redan: besserwissrande, förstås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Besservissrandet är vad som driver en frammåt, och bakåt, det är det.